justgrowingup - Earth hour

Earth hour

I lärdags genomfördes världens största manifestation för att rädda våran planet. 2011 släckte varannan svensk ljuset och jag hoppas verkligen att det var ännu bättre detta året ;) PÅ jobbet skrev jag påminnelseinfoblad och skickade upp en masspåminnelse via mail haha. Jag tycker att detta är en jävligt grym grej... Att släcka lyset, som ändå drar så onödigt mkt el dessutom, tända lite ljus, kanske till och med göra något ovanligt som inte har med tv eller konsumtion att göra är väl egentligen någon vi borde göra lite oftare, om inte för att umgås bortanför de olika skärmarna?;)

När timmen var slagen tog jag med mig stackars frusna pojkvännen ut på en timmes lång cykeltur genom staden för att se olika tecken och vilka som var med och ej. Något som slog mig var att så många skyltfönster och kontor lyste med starka lampr helt i onödan en lördagskväll Men det fanns flera positiva saker att se:

  • Hotell Diplomat hade släkt med levande ljus
  • Mc Donalds och max hade släckta skyltar och MAX tog detta steget längre och hade helt mörkt i lokalen vid kungsträdgården förutom levande ljus (!!)
  • NK skylten var släkt liksom sergeltornet och kulturhuset

 

Var in och kikade nu och Enligt WWF var engagemanget ännu större än tidigare och slog rekord igen med 147 länder som deltog!!!! weehoo!

A candle mural is lit on the forecourt of the Opera House representing WWF and 60+ as the lights are switched off for Earth Hour on March 31, 2012, in Sydney, Australia.

Kommentera här: