justgrowingup - Studenten

Studenten

Igår firade vi min lilla lillasysters student i Mora och det var verkligen en klockren dag på alla sätt och vis. Solen sken, maten var god, släkten var härlig som vanligt och rosén smakade saft i sommarvärmen som kändes som att vi satt i en regnskog haha. Kommer verkligen ihåg min egen student och vilken känsla man hade innan och efter.. alla vännerna och allt skratt som blandades med tårar då man insåg att man skulle skiljas från de man umgåtts med under tre år eller ofta mer än så.... med risk för att låta för vuxen men det ordnar sig ju alltid sen.. när lugnet efter stormen försvunnit och man kommmit in i nya rutiner och skapat nya planer i livet så kommer man även att ha kontakt med "de viktigaste" som betyder mest för en.. för det är ju egentligen då man väljer ut vilka man vill fortsätta ha i sitt liv så att säga hehe ;)

Nu kommer en av mina närmaste vänner hit om 10 min och säger hej- karin som är en av dem jag haft kvar haha! Och senare ikväll ska jag och pojkvännen ner till andra vänner för att senare dra vidare till Kroghall som har nypremiär ikväll efter många år- det är nostalgi med massa band och folk man känner (förhoppningsvis efter alla år).


Kommentera här: