justgrowingup - P&L dag 1

P&L dag 1

Nu är det på tiden att jag lägger ut mina upplevelser från Kärlekens festival =) 3 veckor sedan ungefär och jag har ännu inte lagt ut en enda bild.. men här kommer en kavalkad av bilder med start dag 1 som för mig var på torsdagen:

På den här finfina soffan sova jag hela festivalen.. jävligt nice om man jäför med kaoset som verkade råda på campingen ;)

 

När jag lastat av mina saker i Falun hos min vän började det hällregna recis när vi skulle sticka till bussen. ja ja det är nog lugnt tänkte vi innan vi insåg att vi kommer bli genomblöta och iskalla under kvällen. Otur. när vi kom fram till Borlänge Slutade det regna men det tog flera timmar tils vi torkade =) Var verkligen vrålhungrig så det första vi gjorde var att handla lite käk och det var ära att jag blev av med allt när två skrikiga tonårstjejer sprang förbi och slog til maten underigrån (tur att jag höll i lådan med mitt liv). Gick till ett lite lugnare område och lyssnade där på ett  typ Hip-hopband som vi aldrig hört men som var riktigt bra.

Efter käket drog vi till en liten scen och där stod ju ett av mina favvo folkmusikband : Plastic Paddy

Senare spelade ett av dragplåstren till en galen publik som även blev uppbjudna på scen för att dansa loss.. till vakternas stora förskräckelse säkerhetsmässigt!

M.I.A

Under den spelningen stod vi istället och köade bakom första fållan till

THE ARK

som den här sommaren har sin sista turné, vilket märktes på både bandet och publiken. Vilket drag... tårar sprutade, händer klappade och rysningar gick genom kroppen. Jag är väl inget stooort fan egentligen men visst fan var dom bra. Bästa spelningen måste jag nog säga!

Dalasinfoniettan spelade bakom vilket gjorde det så jävla coolt

natti natti

Kommentera här: