justgrowingup - Kontrollera känslor

Kontrollera känslor

Det är lättare sagt än gjort och jag tror att jag tagit upp det tidigare här i bloggen.. men det är med att kontrollera känslor när man blir irriterad eller förfbannad, är ju så jävla svårt. Konsten att välja sina strider som min kollega sa idag.. konsten att försöka strunta i det som inte direkt påverkar mig.. konsten att låta vissa saker ha sin stilla gång och hoppas på förbättring- kan inte någon lära mig det? Något att lära sig inför framtiden när det gäller det mesta. Allt i från jobb till vänner som gör konstiga val eller säger konstiga saker, folk som aldrig ändrar ett störigt beteende, utvecklingar som aldrig sker. Men jag tror att jag kommer lära mig det.. eller bli bättre på det. Jag som annars är en sån lugn person är samtidigt smygrättshaverist och regler ska följas så gott det går, eller hur var det nu? Det är väl en sån uppfostran man fått? Som jag hoppas att alla har fått men som jag märker att så är inte sanningen!! Tänk om alla gjorde sin plikt, inte förstörde, sabbade, var trevliga etc... men det kanske blir tråkigt då? Inget att störa sig på och lägga en jävla massa energi på.... Nej min energi är värdefull! Måste jobba på detta!  =)

Natti natti

Kommentera här: