justgrowingup - Facebook

Facebook

- Vi skapar något som någon annan tjänar pengar på, det måste man förhålla sig till.
Kan det bli ett beroende? Missbruk? Och hur känns det att gå ur facebook? Kan det få konsekvenser för det sociala livet om man träffas fysiskt mer sällan? Eller stärker det de sociala nätverken?

I kvällsöppet med Ekdal nu på 4an tar man upp facebook som fenomen och vad det har för positiva och negativa kosekvenser för oss som använder det.. och jag säger Oss för att de flesta i Sverige nu verkar ha en profil på sidan ( över 4 miljoner).Social network, filmen om facebook kommer på fredag! Man kan söka jobb, sälja saker, anmäla sig till fester, öppna demonstrationer, se när kompisarnas nyfödda fotas på bild för första gången, vilka har gift sig? Och vilka är utomlands? Personligen älskar jag det eftersom jag håller kontakt med människor jag annars inte skulle "ha koll på" =) Det som är kul är att det är nu när de "vuxna" börjar använda facebok som det börjar diskuteras om beroende och missbruk tror de i studion heheh. "vi" unga.. ja jag räknar mig som ungdom hehe, vi har ju redan använt sånna här platser under vår uppväxt: Skunk, Mirc, icq och för att inte tala om Lunarstorm ;)

Tänk på det här bara:
  • Lägg inte ut bilder som du inte vill att andra ska kunna kopiera etc.
  • Skriv inte om du är utomlands eller bortrest på annat sätt då det finns större risk för inbrott.

Kommentera här: