justgrowingup - Donation och Kuvert

Donation och Kuvert

"Torka aldrig tårar utan handskar"- vilken underbar triologi av Jonas Gardell. Såg sista delen ikväll på svtplay och tårarna har runnit på både mig och pojkvännen i omgångar... mest hos mig. Många tankar snurrade i huvudet efter den filmen och vi började prata om döden. Inspirerad av Paul börjar jag fundera över hur min egen begravning skulle se ut. Hur vill jag ha den? Vilka ska vara med? Hur ska stämmningen vara?
 
Ett resultat av detta blev att jag gick in och började förbereda mitt vita arkiv där man förklarar så mycket man vill om sin egen begravning och ceremonierna runt omkring. Första frågan var svår... kontaktperson? Vem jag vill ska stå som huvudansvarig? Mamma? Pappa? Syrran? Pojkvännen? funderar vidare på detta.... en sak jag tillslut kunde skriva i var iaf att jag ville att det skulle vara en stämmning med skratt och där man skulle minnas glada händelser tillsammans och till musik som spelas av mina vänner eller iaf mina favoritlåtar....

Gick även in och gjorde en organdonation (när jag ändå var på gång liksom). Känns jävligt skönt måste jag säga =)

Kommentarer:

1 josephine:

Du har en väldigt söt blogg du!!

2 Shimmerdimmer - Mitt land är frusen musik:

Min begravning är något jag inte har tänkt så mycket på eftersom det känns så avlägset i tiden (förhoppningsvis). Konstigt med tanke på hus självälskande och excentrisk jag kan vara har jag bara tänkt på musiken som skulle spelas. Det är en sån där oändlig tanke som ger perspektiv på hur liten man är, tycker du inte?

3 LINA U. SANDSTRÖM:

Åh så himla fin blogg har du!!

4 Jessica - En flicka som är stark:

åh måste se den, alla pratar ju om den!

5 Emilia:

riktigt bra av dig! skall verkligen fundera på det! verkligen!


Önskar en trevlig resa, den närmar sig!

Kommentera här: