justgrowingup - En ändring i valborg

En ändring i valborg

För första gången på många långa år befann jag mig inte i Uppsala under valborg. Jag festade inte på kvalborg, jag festade inte kl. 8 på morgonen därpå när man precis hade somnat och var inte full när solen stod som högst. Jag var heller inte bakis som ett djur på 1 maj utan mådde rätt fint. Detta med anledning av mitt kära vad ang. ekonomin. Den lät mig helt enkelt inte köpa en t/r till uppsala utan jag fick vackert vara hemma i sthlm och njuta av det som bjöds. Vilket i detta fallet var gröt till middag och en unnande grillkorv för en tjuga vid brasan på kvällen ;) Gick sedan hem till vänner där det vankades "blanda egna drinkar" vilket var härligt för en icke rik person. Snålblandade med tanke på träningen och vaknade sedan upp dagen efter pigg och alert för milen som sagt ;)

Det för något gott med sig =)



Kommentera här: