justgrowingup - Kollegorna

Kollegorna

ja  snart är det dax igen... ungefär en månad har gått sedan vi träffades, åt, drack, dansade lite och skrattade mycket på afterworken, vilket får mig att tänka lite..... Att ha bra kollegor ä nog fan A och O på en arbetplats. Det är ofta dom som ger dig energi att jobba på och dem som klappar dig på axeln när du gör något bra. Att omge sig med negativa personer som gör livet tyngre än det behöver vara skall man försöka undvika så sök er därför till "de goda" som ger energi och inte är energislukare =)

Om jag tänker tillbaka på tiden då jag jobbat i kiosker och på turistställen och arbetade mycket själv tänkte jag inte så mycket på saken men om jag nu skulle gå från att ha över 10 galna kollegor omkring mig dagligen--------> till ensamarbete skulle det ju knäcka mig. Att jobba som personlig assistent upplevde jag också som väldigt ensamt. Minns att jag ofta saknade kollegor att prata med, träffas efter jobbet med, prata "ut" med och ha någon som kände som en själv i många jobbiga situationer som kunde uppstå. I vissa sådana jobb har jag varit tajt med de som löste av mig men i andra jobb sågs man nästan aldrig. Har till och med svårt att tänka mig att komma till ett jobb utan kollegor som skriker och skrattar och lever rövare som de gör på mitt. Att ha högt i tak och kunna skämta med varandra är det bästa av allt och snart är det som sagt fredag och afterwork igen =) Längtar!!!




Kommentera här: