justgrowingup - De sju underverken?

De sju underverken?

Idag efter jobbet hade jag sett fram emot att göra någonting kul eftersom veckan alltid känns så kort när man kortar av den på onsdagen med något skoj. Då är det liksom bara torsdagen kvar och sedan är det redan fredag hehe =) Messade min vän maja eftersom jag visste att hon och Ola skulle ses över en liten öl på söder. Vi snackade om allt och inget och tillslut kom vi in på resor då alla tycker om att äventyra sig runt i världen och vill ta vara på livet så att säga. Vi lever ju bara en gång så va fan! Transibiriska järnvägen, pyramiderna, festivalen i Rio, Cuba, Road trip i USA, Vegas baby!!, Kapstaden, Gorillorna i Uganda, syd/nordpolen... massor massor massor.....De sju underverken? Vilka är nu det igen? Googlade upp det och insåg att det är en jätte gammal lista över underverk som knappt finns kvar... såg även att det finns en ny lista (har nog hört det förr) som kändes mer lockande med:

Chichén Itzá Mexiko Yucatán, Mexico
Colosseum Italien Rom, Italien
Cristo Redentor Brasilien Rio de Janeiro, Brasilien
Kinesiska muren Kina
Machu Picchu Peru Cuzco, Peru
Petra Jordanien
Taj Mahal

Måste nog åka runt jorden någon gång.. kanske inte just för att jag "måste" se allt även om jag e duktig på att göra saker till en grej, utan för att jag älskar upplevelserna. Mina vänner tänkte dra till sydamerika och vara borta en längre tid.. hm.. frestande... men vi har ju planer på kenya nu som sagt så vi får väl se hur allt artar sig hehe... nu ska jag sova igen..... natti

Hit vill jag någon gång =) Niagara!

Kommentera här: