justgrowingup - Minneslåt

Minneslåt

Den här låten spelades på ett program på tv ikväll och det fick mig att tänka tillbaka på typ mellanstadiet eller så och jag har många vaga men troligen roliga minnen till den här låten. Tänker på alla mina vänner från den tiden, alla discon, popcorn för 5 kr, danstävlingar och gäng. Måste ha gjort en eller flera covers på den här också förresten.... Tänk vilket lätt liv jag hade då fast jag tyckte att ingen annan hade svårare val än vad jag hade... och ALLA ANDRA fick göra så mycket mer än vad jag fick.. och hur noga det var vilka kompisar man hade, att man var sportig, snygg, rolig, inte pluggig för min del utan hellre vild, att man hade de roligaste kalasen.. ooops festerna menar jag ju. Valen i livet bestod väl mest i om jag skulle tycka mest om Björn, Niklas eller Tommy mest den veckan och vilka av mina tjejkompisar som hamnade högst upp på "snällastlistan". Senare vilken jag skulle dela hjärta med och dagbokssidorna kantades av jag älskar..... eller nej nu älskar jag.... och han är så fin.. eller han... varpå man kluddade och skrev i den obligatoriska skolkatalogen och lärde sig folks HEMnummer uttantill. Och kunde man ha fler än en bästis? Vilka livsfrågor!!! Jo men dom var väl vilktigast just där och då kan jag tänka och visst önskar man att man var där ibland vissa dagar nu också och kunde slippa allt vad vuxet ansvar heter......

Noice- från 1981

 

 

Men det är den här versionen jag är van vid på senare år- Pumpbolaget- med tillhörande publikhav

Kommentera här: