justgrowingup - A child of my own!

A child of my own!

Lyssnar mycket på musik som jag hörde när vi var i Kenya och jag älskar det verkligen!!! När jag var på afterwork igår och även på jobbet innan snackade vi mycket om min adoption och hur jag känner och tänker om saker och ting. Jag är ju väldigt öppen med sånna frågor och svarar ärligt på allt som frågas.. om jag kan förstås.. vissa frågor är ju kniviga haha. Kom då såklart osökt in på barn över lag, födslar, missfall, förutsättningar etc.

När jag kom hem från shoppingturen idag lyssnade jag på en jätte bra låt som handlar om just det där med barn och att man inte är mindre kvinna för att man inte kan få barn.. att man har minst lika mycket kärlek att ge!

"Infertility is a word that a lot of people are ashamed to mention
A lot of people are so illiterate when it come to that word
They act as if it's a crime if you can't have a child.....

refr: Not having a child don't make me less than a woman,
You see I got so much love to give, to so much unwanted kids
You can say all you want about me trying to ruin my reputation,
But I have so much love to give to so much unwanted kids,
Listen to my song...

I would give anything to have a child of my own
But in the meantime let me share my happy home
With the less fortunate, take away some of the stress from a child
Who has never known love and happiness

Outro:
You see, what I am saying is this song is dedicated to all the females who have been trying to have children but never succeed. Some have miscarriage just like myself, but you know what, don't give up, have faith, one day you may just succeed. You know what I'm saying, and don't feel you are less than a woman because you don't have a child 'cause once you give you love to other children that counts. You know what I'm saying".

Så himla fin låt verkligen och jag kunde inte ana det innan jag började lyssna på texten direkt;)
Tänker på min mamma, hur det kändes för henne under den jobbiga tid som det måste ha varit då hon fick reda på att hon inte kunde få barn. Beslutet att adoptera... Tankarna måste varit jobbiga och desamma gäller naturligtvis pappa också. Men tänk sedan att möjligheten fanns att det går att få ett barn på annat vis än biologiskt.. det måste kännas jävligt härligt när man längtat så =)
Och tack "någon" naturen, högre makter, slumpen, änglar eller vad somhelst, att ajg fick komma hit till ett tryggt land, till bästa föräldrarna och släkten och finaste vännerna och pojkvän.. känns helt sukt när man tänker på det.. att jag hade kunnat komma var som helst i världen eller så hade jag blivit kvar där.. och vem vet hur mit liv sett ut då?

Fy börjar nästan grina av min egen text ;)

Kommentarer:

1 mamma:

Sofia min fina unge ! Så ung men ändå sååå klok !

För mig och pappa har det inte varit någon sorg att vi inte kunnat få biologiska barn snarare har vi kännt att det fyllt oss med stor glädje och kärlek för de underbara barn vi adopterat.

Du ska veta att det är en rikedom att få adoptera barn...att veta att en annan mamma av stor kärlek lämnar barnet för att en annan mamma ska låta barnet få stor omsorg och bada i kärlek. Att växa i ytterligare en mammas hjärta är egentligen dubbel kärlek. Kärlek har inget med blodsband att göra !!! Love from mam !

Kommentera här: