justgrowingup - Botox vs. levande kanin?

Botox vs. levande kanin?

KALLA FAKTA: Vet inte vad ni tycker men får en klump i hjärtat av att veta att djur kvävs till döds pga. människors fåfänga. Att 20- åringar sprutar in ett nervgift i kroppen som är så giftigt att ett snapsglas skulle döda hela landet och att de inte skulle sluta med det även fast de får reda på att det ligger många plågsamma djurförsök bakom. Hur kan man gå med sin lilla hund i handväskan när 50 små möss eller en gullig apa har gasats ihjäl eller krampat sig till döds för att man skulle ta bort en rynka vid högerögat. Nej till Botox.

La in det här på min facebook nyss och det var direkt många som "gillade". Jag vet inte vad jag ska säga direkt mer än att det är vidrigt. Självklart fattar jag att mycket i mitt eget hem är testat på djur men att gömma sig bakom mängden och säga "ja men det är ändå så mycket osm testas så varför sluta" när man får reda på detta. Det är ju att säga att man själv är så jävla mycket värd att det inte spelar någon roll om individer dör bara man själv får bli av med lite som man stör sig på i nyllet. Visst, jag har också en rynka i pannan men inte fan skulle jag offra en kanin för det.. nån måtta. Jag blev chockad att så pass många djur dör för en enda tillverklningssats.... och jag hoppas bara att folk är beredda att ta lite ansvar iaf när de får reda på sanningen .. inte bara stoppa huvudet i sanden.

 

natti natti

Kommentera här: