justgrowingup - 18 år

18 år

Min lilla syster-yster fyller 18 år imorgon! Tänk vad gammalt va? haha. Jag kan nästan minnas när jag själv var 18 och eftersom jag också fyller sent på året minns jag hur sjukt glad och lättad jag kände mig när man ÄNTLIGEN fick gå ut på krogen på riktigt. Klart man hade kunnat smita in på vissa ställen innan kanske men nu behövde man inte vara nervös eller osäker på om man fick gå in utan man kunde lugnt visa upp sitt leg och knata in och fortsätta festen. Många många vändor körde vår snälla och tålmodiga chaffis oss till Mora, Leksand och Falun.. vi stannade i skogen och hade drick och kisspaus, högtalarna dunkade så högt att vi inte hörde varandra skrika i baksätet och vi kanske ändå inte lyssnade på varandra utan var så inne i det vi skulle säga. Eufori. På med läppglanset, rätta till den korta svarta kjolen sen sprang man in och dansade järnet. Hemvägen efter Mc donalds vid 2 var inte lika rolig och det kunde bli många stop på vägen så att säga. För att färska upp minnet på mig själv och alla er andra som var 18 år 2003 så hittade jag den här :

Kommentera här: