justgrowingup - Hemska tanke

Hemska tanke

Jag känner mig tung tung tung, benen viker sig nästan, magen har bristningar så man knappt ser naveln. Jag har huvudvärk och är illamående och orkar ingenting. Magen är enorm! Helt plötsligt vandrar jag omkring i korridorerna på ett sjukhus, letar febrilt efter en läkare som kan hjälpa mig. Många vänner och släkt finns omkring mig då och då. ploppar upp lite varstans lixom. Två av mina killkompisar springer som vanligt runt och retas, fjantar sig och trycker på alla knappar dem kan hitta. Jag blir nervös och får värkar. Va fan finns all personal? Lägger mig på en säng då det känns som hela underlivet går sönder.. Orkar inte skrika. Kompisarna trycker på knappar och alla försvinner. Plötsligt hör jag röster och in kommer tre läkare i gröna rockar med nån slags blå skjorta under, och träskor eller nåt (?) De börjar prata engelska som övergår i nåt jag inte förstår. Fan jag är inte ens i Sverige.... Panik panik panik och ont gör det. SEN VAKNAR JAG!! måste springa upp ur sängen, fy fan vilken läskig dröm. Jag hade ju vekligen ont på riktigt när jag vaknade. Har hört från vissa håll att de kanske är en sann dröm eller ett tecken på nåt (!) Tur att jag inte tror på sånt.. men obehagligt var det haha.

Dagen har hittils varit bra och händelserik. Plugg i skolan, thailunch hemma, promenad till ÖB och sen på tårtkalas. Nu ska vi för en gång skull kolla på en psykologisk thriller och inte något romantiskt drama eller komedi. Får ju inte bli slentrian med god mat, mys, romantik och härliga filmer jämt. Men nu kan man snacka om att drömma läskigt säkert...... huuu... Orphan blir det....

Kommentarer:

1 FOTOGRABBEN.SE:

Tjabba tjena hallå! Nu är det bara jag som kikar in :) Hur är vädret hos dig? Mycket snö?

Kommentera här: