justgrowingup - Examensdagen

Examensdagen

Vaknade på examensdagensmorgon med pirr i magen- är det sant? Har jag klarat 3.5 års universitetsstudier? Gjorde i ordning mig för att kl. 11.00 befinna mig på institutionen för socialt arbete uppe på Campus. Innan fick jag lov att springa till banken för att tjafsa eftersom mitt kort inte fungerade och på kvällen skulle jag betala kalaset på restaurangen för 113 pers. ( fick kortet nästan en vecka senare med felstavat namn, ringde kontoret i sthlm och fick rätt kort direkt dagen efter, vad är felet med kontoret i Östersund kan man undra). Finklädda gick alla vi tjejer upp tillsammans denna blåsiga morgon. Då vi kom in på institutionen hade de dukat upp med bubbel och snacks och en av föreläsarna höll ett fint tal baserat på alla våra titlar på uppsatserna. Grymt var det och vi fick till och med en fin bok med hans tal genom åren =) Blev lite rörd då jag insåg att efter den här dagen skulle man nog inte träffa vissa personer igen. På skolan åt vi sista lunchen på Cultum och sa hejdå till alla, skrev sedan ut sånghäften till kvällen och skyndade till kyrkan för genrep. Avslutningen i kyrkan blev verkligen fin trots en unge som skrek genom hela ceremonin ( dåligt av föräldrarna att inte gå ut med barnet, hade jag suttit länge bak hade jag sagt till). Gick sedan hem och drack bubbel och åt jordgubbar med familjen och fick fina presenter =) Skyndade iväg igen för att hämta ljudsystemet till kvällen och upp på Arctura för att sätta upp det, hem duscha och iväg igen... kom såklart lite försent men snälla kompisar hade tagit platser till min familj.

Hade mkt trevligt vid bordet med prat och sång trots att middagen kom in lite senare än tänkt. Från Arcturas sida skulle följande kunna förbättras: Trevligare bemötande på personalen, mer personal så att stressen skulle minskat och därmed förbättra servicen, ökad kunskap i drinkblandning hehe. Sedan blev det även strul vid betalningen då de ville ha betalt för 119 pers och jag anmält 113 men med hjälp av några kostmklädda fäder fixade det sig =)
Kvällen i övrigt blv riktigt riktigt lyckad och de flesta hade jätte roligt!! Svårt blir det alltid med musikval och spotify men mina föräldrar dansade glatt både ringdans och bugg till sent på natten och jag stannade till sist och dansade vidare =) Tack ALLA som var med och förgyllde avslutningskvällen och gjorde den till en kväll att minnas... hoppas på en reunion inom några år hehe...
Tänk att jag är Socionom nu! =)

Killarna i klassen ( sedan var vi ca 60 tjejer hehe)


Middagen på Arctura

Kommentarer:

1 Laura:

Taack såå hemskt mycket tack verkligen..



Tittta gärna efter mina videobloggar där jag snackar om förhållanden.. har även roliga videobloggar.. kolla under kategorin.. videoblog by Laura...

första deleen om förhållanden finns på första sidan.. andra delen är här http://laurau.blogg.se/2010/may/oj-oj-oj-forhallanden.html#comment

Kommentera här: