justgrowingup - Rörd

Rörd

Är det normalt att bli mer och mer rörd ju äldre man blir? Idag då jag kom hem till porten mötte jag en gammal dam som är blind och som brukar promenera här förbi med sin ledarhund. Jag började nästan grina när jag såg dem. Dels för att jag tycker det är så fint med gamla människor, dels för att hon var blind och klarade allt så fint och dels för att det är underbart att se en ledarhund arbeta. Fick lov att ställa mig och vänta så att hon kom över övergångsstället tryggt och bra =) Om jag ser människor mötas på centralen gråter jag, ser jag ett band uppträda gråter jag, ser jag på tv gråter jag och är något glatt gråter jag. Särskilt rörande är då människor/djur sammarbetar/träffas på ett och samma ställe.. tex. festivaler.. eller i körer då alla möjliga typer av människor möts tillsammans. Gärna när folk kämpar för ett och samma mål tillsammans.. det är fint =)

Kommentarer:

1 Amanda:

Du kanske e gravid, då brukar hormonerna svalla ;) hihi

2 Justgrowingup:

sv: Nej det får man verkligen hoppas att jag inte är.. rent omöjligt skulle jag nog säga hihi ;)

3 Amanda:

Haha, då får jag välkomna dig in i gruppen för lättrörda personer :) Inte en dag är sig den andra lik!! haha

Kommentera här: