justgrowingup - Mycket viktiga beslut...

Mycket viktiga beslut...

Idag har jag varit med om någonting som fått mig att tänka över mitt liv. Vad är det som är värt mycket för mig och vilka relationer är värda att bevara. Det är jobigt att undanhålla saker för människor jag egentligen vill skrika ut det till men jag gör det för deras skull och någongång ska de få veta.. inte nu bara. Varje dag har ajg många viktiga saker som snurrar i mitt lilla huvud och man blir trött av sånt, trött i kroppen och känner som att man sprungit milen fast man bara gått till skolan en sväng. En av dessa saker är vad som händer om jag inte kommer få något sommarjobb i år, vad gör jag då? Jag tycker ändå att jag gjort en hel del för att söka, okey, jag hade säkert kunnat göra mer men det känns som ett svårt år nu. Den vanliga personalen vill ju inte ens ta ledigt med risk för att förlora jobben och då är det inte så enkelt för oss sommarjobbare att få tag i något heller. Idag ringde jag iallafall till mitt förra sommarjobb vilket ärligt talat inte lockar mig alls men vad gör man inte. Chefen e så gullig där och lovade att kolla upp möjligheter till att jag kan få vara hos lite olika personer ( personlig assistent) och det låter bra. Pratade med mamma o pappa och de sa att vad har jag att välja mella lixom? Måste ju ha pengar oxå med tanke på Kenya resan...Tänker även mycket på praktiken där och blir sjukt stressad över att det inte ordnat sig!! suck!

Kenya: Idag var jag och bubblan ner till ticket (eller vad dom heter) och pratade med världens trevligaste som hjälpte oss att se över resan. Det kommer att gå på ca 7.800 tror jag om jag inte minns fel och det var med avboknings grejs och så. Vi har en ecka på oss att bestämma om vi vill ta det förslaget eller leta vidare själva. hitade billigare (lite) på nätet men mkt längre väntetider och sånt.. då lägger jag hellre några hundra på bättre flyg, mat, tider m.m. Skönt att ha fixat lite till me Kenya =)

Funderar på om jag ska åka hem till familjen i helgen...de ville till och med betala för min visit men samtidigt känner jag att jag vill vara kvar här uppe med alla innan sommaren och praktik. Ångest e det... den kommer krypande som ett djur som jag och en vän pratade om idag. Känns som jag kommer vara ifrån alla så länge och vissa kommer jag knappt träffa mer....måste fundera vidare.

nu ska jag prata vidare med mina vänner som är här! sen sovaa..zzzz

Kommentera här: