justgrowingup - Om...

Om...

Om det nu finns en Gud, varför sänder han mig aldrig någon ängel?
Om det nu finns en tid som läker sår, varför går den så sakta?
Om man skall lära sig av sina misstag, varför lär jag mig aldrig?
Om ärlighet belönas, varför förstör den då mitt liv?
Om jag har någonting dyrbart, varför slarvar jag då bort det?
Om sanningen äv värdefull, varför fyller den mig med ångest så att hjärtat faller sönder?
Om alla handlingar skall göras och ord skall säga i perfekta doser, varför fick jag aldrig lära mig det?
Om min bästa egenskap är ärligheten varför är den även en av de sämsta?

I livet finns det mycket att dra lärdom av och alla människor har fått tilldelat små uppgifter att arbeta med för sin egen skull. Jag har efter ett antal år börjat ana vilka mina är men då återstår bara verktyg för att kunna arbeta med dem och göra dem till vändbara positiva egenskaper istället för oförmågor som ställer til det i ens liv.... snälla ängel, kom ner med en verktygslåda till mig, jag har inte tålamodets gåva för att kunna vänta! Jag vet att jag kommer klara detta, jag har blivit bättre, jag vet det, det tar tid, låt mig bara få visa att jag klarar det. Det kommer bli bra......

-Jag tror att det är för bra för att slarvas bort-

Kommentera här: